top of page

Kis lépés az embernek, nagy lépés a divatnak?


A 60-as évek a forradalmi újítások évtizede. Természetesen a divatot sem kerülte el. Ekkor jelentek meg a műszálas anyagok (poliészter, PVC kabátok és szoknyák). Felgyorsul az ipar, a fiatalok generációja kezdi diktálni a divatot, a kor nőideálja a csontos, vékony alkat, ennek eredményeképpen az unisex viselet népszerűvé válik és a nadrág női alapdarabként megerősíti a pozícióját. A miniszoknya és a kopogós, szögletes sarkú cipők teret hódítanak.




A határ a csillagos ég! - vagy tovább. A 60-as éveket a divatban úgyis szoktuk emlegetni, mint űrkorszak stílus. Az 1961-es holdra szállás megihlette a tervezőket. Vajon milyen lesz az élet 2000-ben? A futurista szemléletet átültették a kollekcióikba. Ilyen módon, a fehér és ezüst színű műanyag, a fekete-fehér minták közkedveltté váltak. Andrés Courréges kötényruhái, Paco Rabanne fémláncos tunikái, felsőim és Pierre Cardin nagy hónaljkivágásai vált ismertté a korszak, amelyet a hosszú csizmák, a rövid, egyenes szoknyák és A-vonalú ruhák uraltak.


Az én űrruhám

Ez a korszak adta 2014-ben egy főiskolás feladatom inspirációját. A 60-as évek űrkorszak stílusát dolgoztam fel bohókás stílusban. Főleg Pierre Cardin munkáiból merítettem. Egy színes kötényruhát készítettem, amelynek alapanyagát hőkezeléssel hoztam létre. Sokáig tartott, mire elértem a kívánt hatást, mert korábban még nem dolgoztam ezzel a technológiával, így rengeteg kísérletet csináltam. Ez az anyagkísérlet sorozatom 2015-ben, az országos OMDK versenyen első díjat nyert.

Úgy gondolom, a fotókon visszaköszön a vidám hangulat egy kis pimaszsággal fűszerezve. Erőteljes színekkel párosítottam a kötényruhámat, fokozva a hatást. Szabadság, a ,,Földtől való elrugaszkodás”, bolondos fiatalság. Ez az én űrkorszakom.


Fotók: Herczeg Laura Modell: Galács Vera

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

© 2021 TheMoonArtMagazine

bottom of page