top of page

Kollekció az újrahasznosítás jegyében


Április 22-én ünnepeltük a Föld Napját. Emlékszem, tavaly ilyenkor szerettük volna megrendezni Sopronfalvi Ildikó fotós Mű-világ fotókiállítását és annak a kollekciónak a divatbemutatóját, amelyet az újrahasznosítás jegyében készítettem a kiállításhoz. Sajnos az eseményt el kellett halasztanunk a pandémia miatt.

Ildikóval sokat dolgozunk együtt, és 2020 elején felkért egy közös projektre, amelyben a környezetvédelem és a divat kapcsolatát jeleníti meg divatfotókon keresztül, sajátos hangnemben. Azonnal a magaménak éreztem a témát, és elkezdtem tervezni egy ruhakollekciót.



Rengeteg műanyagzacskót gyűjtöttem össze két év alatt, csak a megfelelő alkalomra és koncepcióra vártam, hogy feldolgozhassam őket. Akkoriban jutottam hozzá jókora adag, fehér tüll maradék anyaghoz, és össze is állt a fejemben az egész kollekció. A zacskókat darabokra vágtam, hőkezeltem majd tüll alapra rögzítettem őket egyesével. Így a műanyagzacskók nem érintkeztek közvetlenül a bőrrel. Hosszú heteket vett igénybe a 6 szett elkészítése, és több, mint 200 darab zacskót továbbá építési fóliát használtam fel.

Mivel testalaktelemző is vagyok, szerettem volna különböző sziluetteket létrehozni. Így készült olyan ruhadarab, amelynek a vállaira, vagy pont a csípőjére helyeztem több műanyagot, és lett olyan nadrág vagy felső, amely teljesen natúr, nincs rajta semmi díszítés.

Szeretem az ellentéteket, ezért a fotózáson a modellek kezébe, vagy ruhájába zöld növényeket raktunk. A világ elműanyagosodott, rengeteg hulladékot termelünk, a műanyag és a természet harcol egymással, és a mi koncepciónkban a természet győzedelmeskedik. Ez a téma nehéz, pontosan ezért egy nagyon tiszta, nőies fotósorozatot készítettünk, amelyen a hulladékból készült ruhák könnyedek, légiesek, már - már lebegő hatást keltenek.


Ezekkel a ruhákkal további fotósorozatok is készültek, amelyek több külföldi magazinban is megjelentek, így sok emberhez el tudtuk juttatni a képek üzenetét. 2020.11.10-én az elhalasztott Mű-világ fotókiállítást és divatbemutatót is meg tudtuk rendezni a H13 Galériában Budapesten, amelyet Eifert János fotóművész nyitott meg. Több hazai tervező, vállalkozás támogatta az eseményünket: Deliné Pőcze Erzsébet – DeLine jewelry, Krotesz Beáta- Bettinstyle öko ékszerek, Törley Pezsgőpincészet Kft., Neo Nature Cosmetics.



Fotó: Eifert János

Modellek a fotón: Kapás Sába Olympia, Gelencsér Janka, Ragoncsa Orsolya, Nagy Dalma

Fotósorozat

Fotók: Sopronfalvi Ildikó

Smink: Simkó Linda

Smink asszisztensek: Nagy Vivien, Holhos Fruzsina

Modellek: Kapás Sába Olympia, Bencze Boglár - White Model Management

Ruhák: Nagea


bottom of page